Když není motivace, není trénink

Poslední letošní závod jsem absolvoval začátkem července HIM v Praze. Od té doby ani ťuk. Trénink taky velké prd. Nejdřív mě naprosto přestalo bavit chodit plavat. Nevím proč, ale po 20 minutách v bazénu jsem neměl chuť vůbec pokračovat i když to šlo docela dobře. Prostě jsem raději koukal po okolních plavkyních, než se soustředil na plavání :-)


Kolo mně taky nijak zvlášť nebralo. Počet cyklistických tréninků by se dal spočítat na prstech rukou. Jediné co jakž takž funguje je běh. Měsíční objem je sice jako týdenní v nejlepších tréninkových měsících, ale aspoň něco. Jediné plus je, že obecná vytrvalost nešla dolů nějak extrémně. S tempovou vytrvalostí to je daleko horší. Všechny absolvované běhy totiž byly jen ve volném tempu do 150 bpm.

Problém v nedostatečném tréninku vidím v motivaci. Po tom, co jsem vzdal účast na Ironmanu pro letošní rok jsem úplně ztratil motivaci k tréninku. Najednou nebyl jasný cíl, takže ani vůle se do tréninku donutit. Bohužel jsem přirozeností lenoch, takže se do tréninku nutit musím. A bez cíle to jde mnohem hůř.

Vůbec nevím, jak se k tomu teď postavit. Pokud chci Ironman příští rok absolvovat, už bych si měl udělat plán jak toho dosáhnu. Potřeboval bych nějakého parťáka, se kterým bych trénink jel (třeba jen virtuálně, ne každý trénink spolu). Dali bychom dohromady tréninkový plán a navzájem se trochu motivovali. Hlásí se někdo?

7 komentářů:

  1. Ahoj Pepo,
    ironman 2012 není dostatečná motivace?
    Já se hlásím tak napůl. (známe se z Nike tréninků ze Stromovky, z posledních dvou Pražských půlmaratónů i z loňského Doksymana kde jsme spolu běželi kus v posledním kole) Jak tak sleduju náš sportovní vývoj a výkonnost, jsme na tom docela podobně, v triatlonu máš určitě lepší plavání a kolo, já o něco běh. Stejně jako ty jsem pro letošek měl naplánovanýho ironmana, ale nakonec jsem se na start nepostavil, hlavně proto že jsem měl jiný nesportovní program, na druhou stranu se mi celkem ulevilo, protože po absolvovaném nedostatečném tréninku byla stejně velká šance, že bych nebyl schopen ani dokončit. Takže jsem cíl ironman odsunul na příští rok, hlavním kandidátem je opět Moravianman a přípravu zahajuju 7 měsíců před závodem - tedy koncem listopadu.
    A proč se hlásím jen napůl? Především proto, že sportování beru hlavně jako určitý druh samotaření a individuální příprava mi plně vyhovuje. To ale neznamená že nesleduju blogy závodníků, nebo výsledky ze závodů, a to hlavně lidí se kterýma se znám, jednak mě to motivuje i inspiruje. Pokud bys na blogu občas uváděl cos odtrénoval, můžeme to porovnat a příležitostně taky třeba poměřit síly na nějakém zimním běžeckém krosu, na které se určitě chystám. Když to dobře dopadne, tak se i postavit na start ironmana v příštím roce. Měj se fajn a lovu zdar, Martin Mastný.

     
  2. Takovychhle obdobi "o nicem" jsem uz nekolik zazil. Vetsinou je to korelovano s zivotni situaci - stehovani do cizich kraju, narozeni ditete, nova prace atd ... Chvilku (par mesicu) se s tim neda delat nic, ale uvnitr to asi stejne porad nejak zraje. Doporucil bych se zajit podivat na nejaky (amatersky) zavod jako divak, pripadne se prihlasit jako dobrovolnik na nejake obcerstvovacce. Clovek si pak uvedomi ze by nejradsi byl "na druhe strane", a ze je vlastne uplne jedno jestli je to obycejna petka, desitka, maraton, nebo ironman, a jestli se mu dari na osobak, nebo jen bude rad za dokonceni. U me to funguje spolehlive.
    Shadow

     
  3. Já to mám celkem jednoduchý, jakmile netrénuju, tak tloustnu a to se mi samozřejmě vůbec nelíbí. Navíc jakákoliv představa omezování jídla mě děsí, takže většinou zas radši rychle začnu trénovat...:-)
    Kde se vyskytuješ, klidně si s Tebou někdy zatrénuju...

     
  4. Martine, díky, budu se snažit sem tam něco napsat.

    Majku, teď jsem se přestěhoval do Stodůlek, takže běh asi Prokopské údolí, kolo někam západ Prahy, bazén na plavání ještě nevím, kam chodíš ty?

     
  5. Plavat chodim na strahov, od 6 rano, utery/ctvrtek. Kolo sem ted uz vypustil, trochu budu trenazerovat a zacnu poradneji az na jare. No beh je u me slozitej, vetsinou se dostanu ven az po 9 vecer, takze beham v Dejvici okolo Hanspaulky. O vikendech se ale da kdyztak neco domluvit. Jo a pravidelne se budu ted ukazovat na 10km zavodech - beh VS ligy v Braniku. Terminy jsou 26.11., 7.1., 28.1., 25.2., 31.3., je to vicemene po placce.

     
  6. Na závodech bychom se mohli potkat. Na strahov to mám zbytečně z ruky, ale nějaký víkendový běh bychom někdy dát mohli

     
  7. Ahoj Lovče,
    přeju vše nejlepší do nového roku a doufám, že tvůj lov ironmana stále pokračuje. Můj pokračuje, pokud si to jen nenamlouvám, i když první dva měsíce přípravy nebyly nic moc - objemy za listopad + prosinec - plavání 5km, kolo 50 km, běh 205km. Slabina dosavadní přípravy je zřejmá - příliš nízké objemy, co mě těší je aspoň to, že poslední dva týdny v loňském roce jsem trénoval už docela naplno. Předtím to nešlo kvůli střídavě většímu a menšímu nachlazení, dá se říct že prvních pět týdnů jsem nedělal skoro nic. A jak si vedeš ty? Následující sobotu se chystám do Bráníku na VŠ ligu, neuvažuješ o ní taky? Beru to jako vstupní test před sezonou.
    Martin M.