Jak pokračuje trénink na 10km pod 40min

Mám za sebou něco málo přes týden tréninku od doby co jsem ukončil pomaratonskou regeneraci a začal trénovat na můj nový cíl 10km pod 40 min.

Tréninkový plán jsem si sestavil sám, podle informací a tréninkových plánů na internetu. Nemám danou přesnou kilometráž, nebo nějak detailně rozepsaný plán. Spíš jsem si rozmyslel co který den chci dělat s tím, že konkrétní podobu budu upravovat podle situace.

Trénink mám koncipovaný takto:
Po - volno
Út - úseky - spíše delší, 1-2km, tempem co se do mě vejde :-)
St - regen běh cca 10km
Čt - kopce nebo tempový běh
Pá - regen - spíš menší kilometráž, tak do 8km
So - závod, nebo úseky, úseky spíš kratší, 400m - 800m
Ne - regen a OV, 15-20km

Budu rád za jakékoli rady nebo postřehy k plánu. No a takto zatím vypadá jak mi to jde konkrétně

Mám v plánu i docela dost se zúčastnit závodů, beru to jako kvalitní trénink :-)
V červnu mě čeká:
6.6. - Běh Krále Jiřího (10 km) - Poděbrady
14.6. - Běh Gránicemi o pohár starosty města Znojma (7,5 km )
17.6. - Břevnovských 10 a 5 kilometrů (10 km a kratší) - Praha
28.6. - Liberecký půlmaratón (21,1 km) - Tady si nejsem jistý, budu po týdnu na kole na Šumavě, takže ještě uvidím podle momentálního pocitu

Cílové závody, kdy bych chtěl 10km pod 40min zvládnout jsem si určil Kolínskou desítku 29.8. nebo Tesco Night Grand Prix Praha 12.9., když to nevyjde na jednom, tak na druhém určitě :-))
Snad se na mě nepříznivě nepodepíše 3 týdenní běžecký výpadek v červenci, kdy budu na kolech ve Švýcarsku a zvládnu to.

4 komentářů:

  1. Máme stejný cíl :) 10pod40 je také moje meta na kterou trénuju a viděl bych to na dost obdobný tréninkový plán jako máš ty. Nicméně bych neřekl ře Tesco Grand Prix je ideální závod na osobáky tohoto charakteru...na to je tam příliš velká mela, když nebudeš mít štěstí a nedostaneš se na startu úplně doopředu. Já se o to pokusím spíš na nějakém menším závodě :) Bartondo

     
  2. Já mám podobný cíl, jen k němu kráčím delší dobu (43:00 na "10" jsem dal už asi před 3 lety), ale fakt je, že mám víc roků, tak je třeba víc opatrnosti.

    Myslím si, že bys ty úseky měl běhat rovnoměrněji, máš v nich obrovský rozptyl. Přitom se vždycky bere ten nejhorší čas na úsek jako zpětná vazba o tom, zda tréninkový plán byl dodržen.
    Já jsem ve středu běžel 8x 800 m intervaly, a to tak, že 3x to bylo za 3:05 a 5x za 3:06, a to mi stačí. Zítra zkusím taky (jako ty) 5x 1000 m, ale bud se snažit doržet přesně tempo 3:53 (v žádném úseku nepřekročit).
    Svaťa Sedláček (running-observer)

     
  3. Bartondo: Už mi to říkalo víc lidí, že to není úplně ideální. Proto jsem tam zařadil ten Kolín, tak snad tam :-) Nebo kdyby jsi měl tip na nějaký dobrý závod, tak budu rád za tip.

    Sváťa: Jojo, uvědomuju si to. Nedokážu si ještě moc dobře pohlídat tempo. První úseky vždycky přepálím. Podle čeho si určuješ tempo v jakým chceš úseky jít? Proč zrovna 3:53? Já je zatím teda běhám prostě naplno jak můžu :-) Proto jsou tam asi taky takový rozptyly

     
  4. Používám tuto stránku: http://www.runningforfitness.org/calc/paces.php

    Dnes jsem tedy měl plán dát 5x 1km po 3:52, ale výsledek byla série 3:48, 3:49, 3:50, 3:53!, 3:54!!

    Takže vidíš - určitě jsem na to měl dát všechno do 3:52, ale nepohlídal jsem si první kiláky, a podle toho dopadly ty poslední. Tedy měl jsem max 2 minuty na zotavení a ono to prostě přestávalo stačit :-(
    Svaťa