Jak měřit uběhnutou vzdálenost?

Jak změřit uběhnutou vzdálenost je jedním z problémů, které řeším. Na investici do sporttesteru s GPS navigací, nebo jiným způsobem měření vzdálenosti nemám peníze. Hledal jsem tedy jiné možnosti.

Při procházení blogů jsem na blogu Hustey narazil na zmínku o webové aplikaci Runmap.net.

Aplikace slouží k vytváření a ukládání běžeckých tras. Vytvořené běžecké trasy si můžete nechat jen pro sebe (při zaškrtnutí políčka test) nebo je zpřístupnit všem ostatním uživatelům. Ti si je potom mohou umožňuje vyhledat, stejně jako vy trasy jiných uživatelů. Mapu můžete využít i pro naplánování trasy na nějaký výlet (ať už v ČR nebo za hranicemi), aplikace totiž funguje v několika evropských zemích).

Přesnost mapy se mi zdá dobrá (neporovnával jsem však ukazované vzdálenosti s naměřenými v autě nebo na kole). Pro plánování tréninkových tras je přesnost myslím dostačující. Na svou trasu si můžete přidávat i významné body s popisem a fotografiemi toho co se na tom bodu nachází.

Jako velmi zajímavou věc považuji vytváření svého běžeckého deníku (přístupné po registraci). Aplikace vám bude počítat uběhnuté kilometry a dokonce i nastoupanou výšku. Box s informacemi o svých naběhaných kilometrech si můžete vložit do svých webových stránek pomocí kódu, který najdete na detailu profilu.

Super je, že systém není omezen pouze na trasy běžecké, ale dají se plánovat a vyhledávat i cyklistické, inlinové a další. Pro každý typ existuje samostatná doména (odkazy jsou v pravém horním rohu obrazovky).

Pro mé potřeby se tento projekt zdá být ideální. Znáte nějaké další projekty, které jsou pro běžce dobře využitelné?

2 komentářů:

  1. Hmm, Runnmap.net bere mapy z googlu. Tam jsou bohužel jenom hlavní silnice. Amapy.cz jsou daleko přesnější jsou tam i polní a lesní cesty po kterých je běh daleko příjemnější a zajímavější. Bohužel neumožnují takové komfortní plánování jako runnmap. Asi budu muset ve volné chvíli použít API z amapy.cz a naprogramovat si to sám.

    A ještě něco. Hodinky Foreruner 305 mám taky. Přišel jsem na způsob jak si z runnmap.net vyexportit GPX soubor ten zkonvertit na TCX a pak ho nahrát do hodinek jako Course. Dokonce si tam můžeš zadat rychlost a běžíš proti virtuálnímu partnerovi. Už si nepotřebuji při běhání tisknout mapy a hodinky mě navigují neznámou krajinou.

    Chystám se na můj první marathon v Dresden 18.října

    Bye
    jan.flos@volny.cz

     
  2. Ahoj Honzo,
    koukal jsem na amapy.cz a máš pravdu, že je tam super zobrazení turistické mapy. Já ale stejně používal spíše satelitní snímky a klikal to podle toho (což nebylo ideální pro les teda no :-).
    Co používáš na konvert z gpx do tcx?

    Jinak přeju hodně štěstí v Drážďanech. Ať doběhneš pokud možno bezbolestně :-)