Noční orientační běh

Ve čtvrtek jsem se zúčastnil nočního orientačního běhu kolem Hostivařské přehrady. Nikdy předtím jsem na žádném, denním nebo nočním, orientačním běhu nebyl. Jednalo se o závod smíšených dvojic. Účastnil jsem se spolu s kamarádkou Markétou, o které jsem věděl, že orientační závody běhá a má tedy bohaté zkušenosti se čtením mapy.

Překvapením byla poměrně hojná účast závodníků. Na start se postavilo 72 párů. Startovalo se hromadným startem, takže celkem tlačenka. Kontrolních stanovišť bylo 15. Moc se v orientačních bězích nevyznám, ale pochopil jsem, že tento závod měl jednu zvláštnost. Všechna kontrolní stanoviště byla za 1 bod, byly u nich ale také samolepící štítky s 10 - 2 body. Kde páry, které ke stanovišti dobíhaly první si vždy odlepily nejvyšší zbývající body.

S Markétou jsme se ještě před startem dohodli, že poběžíme na ty nejvzdálenější stanoviště a nebudeme se snažit vybrat body na těch bližších. Předpokládali jsme, že na těch blízkých bude celkem mela. To se potvrdilo, když jsme probíhali kolem nejbližšího stanoviště. Bylo vtipně umístěno na stromě, kam se ze země nedosáhlo. Ke stromu doběhlo asi 20 párů naráz, takže to byla celkem mela :-) Rozumně jsme se rozhodli držet se plánu a pokračovat dále.

Naše strategie se celkem vyplatila. Sice jsme nikde nebrali nejvyšší body, ale nějaké tam byly. Oběhli jsme 12 stanovišť z 15. Na celý závod byl totiž limit 60 minut, kdy za každou další započatou minutu se odečítaly 2 body. Jeden pár si toto buď neuvědomil, nebo neměli hodinky, každopádně dorazili skoro 40 minut po vypršení časového limitu a ve výsledku vybojovali krásných -68 bodů :-)

V našem páru se o navigaci starala Markéta, jako zkušený veterán bleskově a přesně určovala směr další cesty i za běhu. Já jsem se k mapě radši ani nepřiblížil, zabloudili bychom na první křižovatce :-)

Celkově jsme skončili na 6. místě, což jsme oba považovali za parádní úspěch. Já osobně si pěkně zaběhal nočním okolím Hostivařské přehrady a naučil se něco málo o orientačním běhu. Sice bych si zatím netroufl jít do nějakého závodu, kde bych měl číst mapu, ale třeba jednou to přijde.

Závod byl pěkným zpestřením mého tréninku a závodů odehrávajících se většinou po asfaltových cestách a v městě.

Jinak se kvapně blíží cílový závod tohoto roku, PIM maraton. Bude to vyvrcholení mé náročné 4 měsíční přípravy. Už se strašně těším až se za 14 dní postavím na start a vyběhnu.

3 komentářů:

  1. zdravim,
    jaky mas casovy plan na pim?:)

    jsem v celkem podobne situaci jako ty, prvomaratonec, 1/2pim za 1:37..a s nekterymi tvymi pocity z behani se vrele ztotoznuji:-)
    takze tapu za kolik ze si to "strihnu" :)
    zdar a silu do posledni faze pripravy

     
  2. Ahoj,
    mám v plánu jít na 3:40.
    Po včerejším dlouhém běhu mě ale přepadly trošku pochybnosti.
    Chtěl jsem jít 30km tempem 3:40 na maraton. Nakonec jsem dal 24km tempem 5min/km, takže rychleji než jsem plánoval. Ale dál už jsem fakt nemohl :-(
    Doufám, že to bylo tím sluníčkem (vyrazil jsem ne zcela ideálně v 12:00), bez vody, bez gelu nebo jinych nakopavacek.

    Takže doufám, že na maratonu s gelama a občerstvovačkama přijde krize trošku později a ty 3:40 dám :-)

     
  3. to mi povidej:-) o tomhle case jsem taky premyslel, nicmene posledni dobou neni na trenovani tolik casu jak bych chtel..hlavne mi chybi dlouhe behy :-(
    ale uvidime..snad ta zed nebude tak vysoka :-)
    hoff