Pardubický vinařský půlmaraton

Dnes jsem se zúčastnil půlmaratonu v Pardubicích. Ráno jsme s partou vyrazili stylovým rychlíkem jménem Emil Zátopek :-) Cesta rychle utekla v družném hovoru převážně o běhaní.

V Pardubické ČEZ aréně proběhlo bezproblémové odbavení, převlečení a už jsme vyráželi ke startu. Počasí nám přálo, zataženo, bezvětrno, příjemných 14 stupňů. Na start jsem se zařadil s cílem běžet někde kolem 1:45, tedy 5min/km. Přesně ve 12 zazněl startovní výstřel. Na startu jsem se opět potkal s kamarádem, se kterým jsme společně odběhli celou Modřanskou rokli. Dohodli jsme se, že zase poběžíme spolu. Začátek jsem běžel opět podle pocitu, lehce zkontroloval, že tep je v závodních mezích a užíval si začátku závodu. Značku prvního kilometru jsme přehlédli, druhý už zaznamenali a poměrně nás překvapilo, když jsem odečetl čas 8:46, tedy tempo 4:23/km. Hlavou mi blesklo, že to bude asi pekelně přepálené, přestože jsem se cítil v pohodě a nezpomalili jsme nijak extrémě.

Další kilometry jsme běželi v rozmezí 4:35-4:45/km, tedy na naši úroveň celkem fičák, jako kdyby jsme měli běžet jen 10km a ne půlmaraton. Na 10. kilometru jsem odmáčknul čas 46:10, tedy krásný osobák na 10 km :-)

Na 15. km jsme dorazili v čase 1:09:48. Kamarád ale poté hlasil střevní potíže a běžel je urgentně řešit do nejbližší restaurace. Posledních 6 km jsem odběhl tedy sám. Na 16. km jsem před třemi týdny na PIM dostal krizi, ze které jsem se už do konce závodu nevyhrabal. Dnes jsem sice také cítil lehkou únavu v lýtkách, ale nic nepřekonatelného. Místo abych vyčerpáním zpomaloval jsem se spíše hecnul a pomalu zrychloval. Vrchol přišel během 20. km, který jsem zaběhl v čase 4:11/km. Předbíhal jsem spoustu lidí, dost často takovou rychlostí, jakou Keňané na 14. km předbíhali mě :-)) (Závod se běžel 3x na 7km okruhu). Poslední, 21. km, jsem se do toho dal opravdu vše. Povzbuzování diváků a touha předhonit co nejvíc lidí mě vybičovala k heroickému výkonu. Cílem jsem proběhl v čase 1:36:57 offic., dle mého měření 1:36:42.

Zlepšení oproti PIM před 3mi týdny tedy skoro o 12 min. O takovém času se mi ani nezdálo. Nevím co za to může, jestli kvalitní tréninky, trať jak placka, parádní počasí, experimentálně vyzkoušené 2 energetické gely, nebo Emil Zátopek. Asi vše dohromady. Každopádně euforie.

11 komentářů:

  1. Super, blahopřeju. Jsi tam. O tvůj maraton se opravdu nebojím a už mám svůj tip na výsledek. Tajný :)

     
  2. Díky. To jsem zvědavej, jestli ti tip vyjde :-) Já sám zatím nevím na co poběžím :-)

     
  3. Tak 12 minut ...to je famozní zlepšení :) Trénink se vyplácí :) Na maraton budu držet palce, ale jestli forma vydrží tak to ani nebude třeba :)

     
  4. Pěkný pohled ze strany někoho, kdo tomu rozumí :-). Já jsem též běžel, prvně, čas 1:57, nic extra, ale jsem rád, že jsem doběhnul. Trénovat jsem začal v pátek o týden dřív. A gratuluji k osobnímu rekordu :-)

     
  5. Jak nic extra? Ten tvůj čas je super, na to, že jsi v podstatě vůbec netrénoval.
    Jak tě vůbec napadlo běžet? Zas nějaká sázka? :-) Ty jsi na šílené sázky expert :-)

     
  6. Měl jsem na víc (mám lepší fyzickou i duševní výdrž ;)). Hlavně technicky jsem to úplně pokazil, pak ještě na konci skoro sprint, taky lol no.

    Jsem poslouchal v rádiu asi 10 dní předem a stejný den jsem měl už asi měsíc domluvený ten koncert, tak proč to nespojit, mohla by to být prča :-). A zábava za 600,- byla na světě.

    Hej, kéž by nějaká sázka, nikdo neví, že se nechám snadno vyprovokovat k různým blbostem :-D To bych pak aspoň dokázal něco aspoň ještě jedné další osobě :-)

    Bmw, nějak nemůžu najít, kde jsou ty časy rozkouskované na jednotlivá kola. Vím, že jsem na to koukal, ale už nevím kde :-/ rád bych si udělal nějakou zajímavou tabulku s těmi průměrnými rychlostmi apod., jako máš u PIM, abych měl pak někdy představu jak rychle mám běžet či takový blbůstky :-).

     
  7. Nevím o tom, že by pro Pardubice bylo oficiální měření mezičasů. Já si svoje mačkal na stopkách :-)

    Kua, ale tabulku mě nenapadlo si udělat, mohlo by to hodit něco zajímavých. Tak na maratonu no :-)

     
  8. Někde to bylo, neříkej, že se mi to zdálo ve snu :-D. Tak složitého fungování by můj mozek schopen nebyl. Jej, no já to možná vykoumám v nějakém dalším snu :-)

    Tak ji dorob, mezičasy jistě máš ;-)

     
  9. Mezičasy jsem měl, ale tabulku udělat mě nenapadlo, teď už je to ve sporttesteru dávno přemazaný dalšíma běhama

     
  10. Milý Lovče, díky za Tvé stránky a za Tvou ochotu podělit se o své běžecké zážitky a úspěchy s ostatními. Po dvouleté odmlce jsem se vrátil k běhu. Jsem hobík, ale rozhodl jsem se stanovit si jasný cíl - tím je pro mě 1/2 maraton na začátku října za 1:35. Po přečtení Tvého blogu věřím, že to možné je. Díky za pěkné a čtivé zápisy. Hodně štěstí a rychlé běhy na zířejší PIM maraton. S pozdravem Maty

     
  11. Děkuji. Jsem rád, že moje zápisky neslouží jen jako nostalgické vzpomínky, ale dokážou i někoho inspirovat.
    Přeju ti hodně štěstí, ať to v tréniku odsejpá a na podzim si splníš cíl