Další tréninkový level

Leden nám přešel v únor a i můj tréninkový plán na zaběhnutí maratonu přešel do další fáze. Dosud jsem běhal různě dlouhé běhy běhy na 70% TF max. Tedy "regenerační" tréninky. Schválně píšu regenerační v uvozovkách, protože mě tedy občas regenerační rozhodně nepřipadaly :-)

Od tohot týdne mne čeká běhání 6 dnů v týdnu s úseky ve středu a dlouhým tempovým během v sobotu. Abych pravdu řekl, po běhaní na 70% TF max si nedokážu představit, jak budu úseky běhat na 95% a dlouhý tempový běh na 85%. Jsem zvědav co takové tréninky udělají s mými svaly. Poslední dobou jsem si zvykl, že mne nic moc nebolí ani po delším běhu. Trochu se obávám, že dojde ke změně. Ale jak se říká, co bolí, to sílí :-)

Začíná se mi také blížit termín mého prvního závodu v životě a sice Kbelská desítka. Trochu nevím, s jakým cílem ten závod vůbec běžet. Jestli si dát za cíl nějaký čas, nebo si závod spíš jen tak užít. Ale jak se znám, tak spíš poválím co to půjde :-)

Na závěr bych chtěl hodit do placu jedno doporučení: Nikdy, ale opravdu NIKDY neběhejte zkratkou přes park, který neznáte, po tmě. Lehce se vám může stát, že kolem cestičky bude natažený absolutně neviditelný drát. Můžu potvrdit, že takové zjištění docela bolí. (naštěstí jsem si jen odřel holeň a nic jiného, stejně ale žádná příjemná zkušenost.)

1 komentářů:

  1. Doporučil bych stanovit si tempo a držet se ho, mít druhou půlku rychlejší, ale na prvním závodě se možná necháš vycukat. To je celkem normální. Asi mi to pěkně natřeš, já mám za leden 40km..