Můj první závod

Dnes mám za sebou svoji závodní premiéru. Zúčastnil jsem se Kbelské desítky. Moje ambice v tomto závodě sahaly k 55 minutám. Realita však byla někde jinde. Každopádně jsem zaběhl osobní rekord (což by nikoho nemělo překvapit, vzhledem k tomu, že to byl můj první závod :-))

Největší strach jsem měl z moc vysokého tempa. Z tréninku jsem zjistil, že nohy sice tempo kolem 4 - 4:30 min/km jakž takž snesou, ale plíce a bránice rozhodně ne. Při takovém tempu mne po chvíli vždy začalo píchat v boku.

Sice jsem původně opravdu chtěl běžet na 55 minut, ale vzhledem k umístění vodiče na 50 minut jsem se za něj zařadil, kdyžtak odpadnu, říkal jsem si. První 2 km jsem se poctivě držel vodiče. Zdálo se mi však, že běží nějak pomalu! Na třetím km jsem se tedy trhl a vyrazil tempem, na kterém jsem se cítil dobře.

Prvních 5 km závodu bylo po rovině, část dokonce i z kopce, takže se běželo výborně. Značku 5km jsem minul v čase 23:27 tedy průměrné tempo 4:41 min/km. Když jsem si všiml svého času, tak mi v mysli proběhla myšlenka, jestli jsem to náhodou nepřepálil. Čekal mě totiž úsek dlouhého táhlého stoupání. To se projevilo i na mém tempu. 6. a 7. km jsem odběhl v tempu 5:10 min/km.

Menší krize přišla, když se trasa začala otáčet zpět a opřel se do nás protivítr. Snažil jsem se za někoho schovat, ale nějak to pořád nebylo ono, tak jsem se rozhodl větru čelit naplno a běžet svým tempem.

Na značce 8. km jsem se rozhodl, že je čas začít finišovat. Na značce 9. km jsem toho opravdu litoval :-)) Přesto ten 9. km byl pro mě asi nejlepší z celého závodu. Běžců jsem předběhl tuny. Nejvíc mě těšily ty obdivné (nasrané?) pohledy, jak mi to běží. Moje ego opravdu jásalo radostí :-)
Ten 9. km jsem odběhl v tempu 4:18 min/km. Kdyby mi někdo před závodem řekl, že poběžím předposlední km takto rychle, asi bych se mu vysmál.

Jak byl 9. km krásný, tak byl 10. km čisté utrpení. Začalo mne píchat v boku, nohy tuhly, docházel dech. Přesto jsem se snažil držet tempo a utěšoval se, že už to brzy skončí. Poslední km jsem odběhl v tempu 4:28 min/km. Cílovou čáru jsem překračoval na tepové frekvenci 190 tepů, což je 96% TF max. Bylo mi fakt na umření.

Výsledný čas 47:23 a naprostá euforie. Vzhledem k mým ambicím na 55. minut byl takový čas obrovským překvapením.

Tento měsíc mne čeká 28.3. PIM 1/2 maraton. Abych pravdu řekl, vůbec se necítím na porci 21km připravený. Mám však ještě 3 týdny tréninku. Snad si tedy budu víc věřit. Cílem je běžet pod 2 hodiny.

Chtěl bych poděkovat organizátorům za perfetkní zvládnutí celého závodu. Masáž po závodu od 2 krásných slečen byla luxusní :-))

4 komentářů:

  1. Blahopřeji k hezkému výkonu. Pod 2 hod. bys měl dát 1/2 PIM v pohodě, ten čas na 10 km odpovída času asi 1:45. Budu držet palce.
    Štefan

     
  2. Taky blahopřeju k překonání odhadu.
    Co se týče odhadu na půlmaraton, tipoval bych podle současného výkonu tak 1:48, ale máš ještě 3 týdny, takže dát si cíl 1:45 není nereálné. Vypadá to, žes udržel celkem stabilní tempo.

     
  3. Díky :-)

    Uvidíme no, kouknu kde budou na pulmaraton vodici a asi zkusim jit za tim co bude 1:45, doufam, ze me to nezabije :-)

     
  4. Vodici jsou na 1:40 a 1:50, 1:40 bych nezkousel, myslim, ze jsi bliz tomu 1:50 a treba v druhe pulce muzes ty 2-3 minuty ukousnout..